Betul ke COVID-19 ini just a number?

Farah
1
Assalamualaikum, =D

Aku terpena bila terdengar atau terbaca statement yang mengatakan bahawa, COVID19 ini adalah sekadar number. Number? Number apanya guys, kalau beberapa hari ni aku dok usha posting KKM tentang wad - wad ICU. Tentang ada yang wad biasa, dah dijadikan wad semi ICU. Is it still just a number?

For me, no. 

Takkanlah KKM saja nak war - warkan, tentang isu gambar - gambar tersebut. Tentang varian - varian, India dan Africa, yang masuk ke Malaysia ni. Takkanlah ini semua hanya penipuan semata - mata. Cuba korang fikir dengan logik, betul ke ini semua hanya number sahaja?

Facebook KKM
For more info, boleh follow Facebook dan Twitter KKM

Sedangkan Singapura pun dah umumkan lockdown, MCO. Apatah lagi Malaysia. 

Terkini, siapa yang pulang dari India kena quarantine 21 hari jika ada symptom, dan jika disahkan positive COVID19.

Tapi pada huda, number ke tak number ke. KKM nak bagi kesedaran kepada semua rakyat Malaysia, untuk lebih peka, dan prihatin terhadap diri sendiri, dan keluarga. Generasi muda, yang tak ada symptom, pun disahkan COVID19. 

Yes, benda ni logik je. Sebab ada kenalan terdekat pun kena. Even aku pernah kena quarantine after swab test pun, aku dah stress. Apatah lagi, orang yang dijangkiti COVID19. 

Maksud kat sini, jangan fikir stress kita je. Cuba fikir, orang yang terkena jangkitan COVID19. Mereka tak minta, kadang yang stay home tu pun terkena. Guys. Bila benda dah hampir setahun berlaku, should be kita dah makin 'peka', berfikir secara dewasa bab - bab macam ni. Bukan salah menyalah. 

Come on guys. Jangan pandang COVID-19 ni, sebelah mata. Please aware dan jaga diri. Korang nak salahkan kerajaan ke, korang nak salahkan orang yang berjawatan tinggi ke, terpulang. 

At least korang jaga diri korang. Jaga SOP, dekat mana je korang berada. Pakai mask, scan MY Sejahtera, jaga social distancing 1 meter dari semua orang. 

Take a good care guys. 


Post a Comment

1Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !