Perempuan bawa lori? Biasa ke luar biasa?

Farah
6

Perempuan bawa lori? Biasa ke luar biasa? | Assalamualaikum, hai korang. So hari ni huda saja nak buat article macam ni, bila huda ternampak posting dari laman web Coretan Ummi.

Dalam blog tu, huda tertarik dengan tajuk perempuan bawa lori.Persoalannya, biasa ke luar biasa? Pada huda, huda rasa 3 wanita tu sanggup tempuh apa sahaja demi keluarga dan ini luar biasa. Huda sendiri pun, tak akan sanggup kot bawa lori. Sebab bawa lori adalah one of kerja berat juga tau korang.


Bawa lori serious renyah kot huda rasa. Yelah walaupun huda tak pernah rasa, tapi kekadang huda dengar juga lah luahan dari driver. Oh lupa bgtau, huda one of staff yang kerja dekat company transportation and handle pemandu lori. Totak tambah dalam nak tak nak, dalam 3 tahun lebih juga dah kerja dan duduk bahagian operation.

Kerja bawa lori, walaupun nampak kerja biasa tapi korang kena bandingkan lori apa diorang bawa. Kalau lori yang bersendi, dan muatan besar ni serious bukan mudah nak handle. Banyak course, banyak ilmu yang korang kena ambil sebelum korang rasa nak bawa lori ni. Macam akak dalam article Coretan Ummie ni, mereka bawa kontena dan muatan besar juga tu. Company huda pun ada beberapa lori kontena ni. 

But mostly company huda kerja ni, more kepada isotank.Isotank lagi ler payah nak handle, sebab driver akan bawa 'barang hidup'. So memang kena ada pengalaman dan ilmu lah dalam bab ni.Nak berdepan dengan customer, kalau keluar masuk Singapore tu, nak kena dapatkan cop permit, clearance kastam, layan kerenah atas jalan semua. Keluar pagi buta, balik petang. Kalau ada trip jauh, dua tiga hari juga tak balik. Dengan kejar trip lagi, serious huda cakap sebenarnya bukan senang nak bawa lori muatan besar ni.So huda proud lah dekat akak yang bawa lori muatan besar ni.

p/s : sekian pandangan huda tentang akak bawa lori muatan besar ni.

Original article/Full Article, credit to : Kisah wanita sebagai pemandu lori | Laman Web/Blog Coretan Ummi
Tags

Post a Comment

6Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. apeeee barang hidupppp?? 😱😱😱

    ReplyDelete
    Replies
    1. barang hidup tu, adalah barang yang bergerak. Cntoh macam chemical, petroleum etc etc. Barang mati, macam kayu, atau apa je kat cargo tu, ahhaha

      Delete
  2. Kalau Sis memang biasa, sebab tempat suami pun ada, dan jiran Mak pun ada gak bininya bawa lori...

    ReplyDelete
  3. kat ptp ni dah ramai lady prime mover driver.. kental dorang tau bawak container..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohhhh. ye ek. peh serious memang kental. bukan senang tau jadi pemandu lori kontena. kat tempat kita chemical tu semua lelaki.

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !