Kenapa MySejahtera penting? | Download app MySejahtera dekat phone korang

Farah
3
Assalamualaikum, =D

Kenapa MySejahtera penting? | Download app MySejahtera dekat phone korang - Hye korang. Huda percaya ramai yang dah download App My Sejahtera. Apa? Ada yang belum download? Mana yang belum download tu, kena download. Semua sedia maklum yang app ni sangat penting, buat masa ni. 

Salah satu kepentingan function App My Sejahtera, adalah untuk detect ke mana korang pergi. If ada apa - apa, KKM boleh trace korang, dengan mudah dan semudah ABC. 

Andai kata ada case COVID19, dekat area yang kita pergi tu, pihak KKM boleh immediate call kita untuk buat saringan atau apa. Sebab itu kita kena ada App My Sejahtera. 

Download dekat Play Store (Android User), atau App Store (Apple User)

Dekat sini korang boleh dapat info - info terkini tentang COVID-19. 

Yang ni update terkini 3/8/2020, dengan 2 kes baharu. 

Jangan lupa nak "checkin" melalui My Sejahtera, dengan scan QR Code di kedai - kedai atau shopping mall korang pergi tu. Penting. Kalau takde, korang boleh guna QR Scan code yang biasa je. Tak payah install, korang boleh guna melalui app Facebook je senang. Dekat situ pun ada detector QR Code juga.

Cara guna QR scan code dekat FB - Buka app FB, dekat bahagian “search” ada tab untuk QR Code. Tekan dan scan QR Code macam biasa. Nanti dia akan direct pergi laman web kedai tersebut, yang memerlukan korang “check in”, atau isi maklumat korang kat situ.

Dengan My Sejahtera, korang tak perlu isi banyak kali. Korang isi sekali cukup, lepas tu terus scan QR code then it directly show korang dah check in. Mudah bukan?

Ini adalah function function App My Sejahtera yang lain. 

Mudah bukan? Mana yang belum install app My Sejahtera ni, cepat - cepat install ok. 

Kalau ada yang still record menggunakan buku record kedai tu, if diorang takde QR Code My Sejahtera, record je. At least korang ada record korang pergi sana. If ada apa - apa, senang KKM nak trace. Lepas guna pen dekat kedai tu, jangan lupa sanitize tangan korang ok. 

Ingat, utamakan kebersihan tangan.

Take care korang #kitajagakita.

Post a Comment

3Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. ada ramai je sis tngk x scan or buat2 je isi buku log tu..
    huurmm sedangkan semua utk kebaikan kita..

    ReplyDelete
  2. memang mudah kalau guna app ni..ada kedai yang nak guna QR code sendiri, tak nak guna mysejahtera, tu yang tak paham tu...leceh nak kena isi nama, etc, suhu semua..ada tu, kita tengok pura2 scan aje...eh lajunya tiberr da terus masuk, tak isi punnn data!

    ReplyDelete
  3. Senang guna apps ni pegi kedai. Nasib baik xsusahkan kite guna. Friendly user.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !