Collaboration Instagram the.typewriter dan Blog Farah

January 21, 2019

Assalamualaikum =D

Hi semua,

Sebelum tu, huda nak perkenalkan sebuah instagram, iaitu the.typewriter. Untuk pengetahuan semua, instagram the.typewriter ditubuhkan oleh Zufar atas tujuan dakwah. 


Apa yang menarik tentang the.typewriter? 
1. Live Majlis Ilmu
2. Summary nota dari Habib Ali Zaenal Abidin
3. Terjemahan Al - Quran
4. Story Ilmiah untuk makanan rohani. 

Antara posting dakwah the.typewriter

Tujuan collaboration ini juga, diharapkan dapat memberi kebaikan dan manfaat kepada semua pembaca blog huda dan instagram the typewriter.

Follow instagram the.typewriter untuk maklumat lanjut. Tekan sini untuk ke Instagram the.typewriter

Posting 1 




Jangan Tertipu Dengan Keduniaan
Habib Ali Zaenal Abidin Al-Hamid

Barangsiapa nak akan dunia, kami akan akan percepat bagi. Dengan kadar Aku mahu, yang Aku tentukan bagi sesiapa yang Aku pilih. Kadarnya Allah yang tentukan, siapa yang berhak? Allah yang akan beri juga.

Alangkah ruginya seseorang yang mengejar kepada dunia kalau Allah tidak berkehendak untuk membagi kepadanya, susah payah cari dunia tak diberi oleh Allah Subhanahuwa Ta'ala. Rugi dunia rugi akhirat sebab masanya ketika mencari dunia sudahlah tak dapat dan tak berbuat amal baik rugi dunia akhirat.

Jadi jangan mendakwa kita mencari dunia pasti akan dapat " Dan barang siapa yang mahukan kepada Akhirat, dalam keadaan dia beriman " beramal untuk untuk mendapatkan akhirat maka Allah akan memberikan kepadanya ganjaran yang besar.

Yaa Salam, Allah tak bagitahu yang Dia akan bagi dua kali ganda, " Aku bagi ganjaran yang besar " jangan kita guna matematik nak menghitung berapa banyak ganjaran yang akan Allah berikan kerana matematik manusia tidak akan terdaya untuk menghitung matematiknya Allah Subhanahuwa Ta'ala.

Jadilah kita orang yang bijak dengan tawaran dari Allah, sale dari Allah Subhanahuwa Ta'ala. Hanya kita perlu apa? Manfaatkan umur kita yang singkat tadi, yang sikit tadi. Jangan kita tertipu dengan Keduniaan dan jangan tertipu dengan kejayaan orang lain dalm hal keduniaan. Orang yang berjayanya dalam hal keduaniaan matlamatnya keduniaan kita tak tahu basibnya di akhirat macam mana?

Jangan terpedaya dengan kejayaan orang dalam hal keduniaan sebelum kita pastikan kedudukannya di akhirat. Jadilah kita orang yang berjaya di akhirat kerana itulah hakikat kejayaan yang sebenar. Wallahua'alam

TheTypewriter
AlFageer ZufarNajib
.

14 comments:

  1. waaahhh...akak suka ig2 macam ni...nanti pagi2 mesti nak share untuk motivasi dan inspirasi kalau ada kata2 menarik...nak follow lah! thanks huda!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome.

      Moga perkongsian ni dapat memberi manfaat pada semua =D

      Delete
  2. wahhh. pengisiann bagus. keep it up!!❤❤

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks.

      hehe,

      moga dapat memberi maanfaat pada semua =D

      Delete
  3. Bestnyaaa..
    Sis nak follow laaa..
    Suka IG macam ni, kita copy [un takpe, janji bermanfaat buat semua kan..

    Thankx Farah for sharing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome sis.

      Moga dapat memberi manfaat pada semua =D

      Delete
  4. wohoo.. dunia2 jugak. akhirat jangan dilupakan. betul kan.. semoga sharing ini terus bermanfaat kepada yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. InsyaAllah.

      Moga dapat memberi manfaat pada semua =D

      Delete
  5. Replies
    1. Terima kasih,

      moga dapat memberi manfaat pada semua.

      Delete
  6. perkongsian yang bagus. terima kasih share

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama - sama. moga ianya dapat memberi manfaat pada semua =D

      Delete
  7. Terima kasih dengan perkongsian :)

    http://www.imaginasiklasik.com

    ReplyDelete
  8. Perkongsian yang menarik.. Bolehlah sha follow nanti..
    Salam perkenalan.. Sha follow sini..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.