Beli tudung Chiffon Voile lagi - beli dekat Shoppe dan Tiktok

Farah
1
Assalamualaikum. Sekarang tengah minat pakai bawal semula. So mesti la buat tudung hunting, walaupun koleksi tudung banyak dengan beraneka corak, dan warna. Tak kisah harga, kadang kita cuba je. Cuma really hope yang material beli online ni ok. Just try. Ok berbalik kepada beli tudung chiffon voile di platform Shopee dann Tiktok. Kisahnya begini.

Kisahnya bukan tak cukup tudung, Alhamdulillah ada. Cuma ada baju yang tak match dengan tudung yang ada dalam simpanan huda. Huda pula jenis satu baju tu, I will match dengan few warna dan ikut mood. Meaning, satu baju boleh match dengan beberapa tone colour yang sesuai ikut my preferences.

Disebabkan itu, huda pilih untuk beli tudung lagi yang tak ada dalam simpanan saya. Why Chiffon Voile? Sebab pada huda, chiffon senang bentuk, dan gosok. Kalau pakai lama pun, tak adalah nampak renyuk sangat. Chiffon Voile pun ada beberapa jenis tak silap, huda suka jenis kain yang lembut dan tak keras. Biasa - biasa je, yang penting awning dia senang nak dibentuk. Dijadikan cerita hari tu,huda nak try brand Aimira dan tudung yang no brand dari Tiktok Shop. 

Beli tudung chiffon voile di Tiktok
Walaupun tak ada brand, tapi kain dia ok jugalah. Dia tak terlalu lembut, dan tak keras. Senang di bentuk.
InshaAllah, nanti boleh try beli lagi (if needed).

Harga RM10 sehelai, beli time live dapat RM7++ sehelai.

Beli tudung chiffon voile di Shopee
Harga RM12++ sehelai, kalau tak ada promo. But beli time live, and dapat harga promo RM9++ sehelai.

Brand Aimarra ni, huda tak minat sangat material dia. Sebab a bit keras. Dia chiffon voile yang keras sikit, dan awningnya mudah dibentuk.

Tapi dah beli, kena lah pakai.

But preference orang lain - lain kan?
Macam huda, memang jenis suka chiffon yang tak terlalu lembut, dan tak keras tapi mudah di bentuk.


Saja nak share, brand paling huda suka :
Shashalista versi 3.0
(Chiffon Voile, kain dia lembut).

Cumanya mereka dah tak keluarkan lagi buat masa sekarang.

Huda start berkenan dengan Chiffon Voile ni pun dari brand dari Shashalista.

Nak cakap, Shashalista ni memang huda minat lah. Even tudung dia yang dulu tu pun best (nama material huda dah lupa, sorry). Yang huda ingat, housemate siap jual lagi masa event di Uniten dulu. Bila ada material baru masa tu (beberapa tahun sudah), which is chiffon voile, terus kita beli and try. Wallahhh…jadi suka pula tu.

Other preference brand :
Beescarves
Yang ni nak cakap ada few juga warna yang huda ada. Kain dia lembut sikit dari tudung Shashalista versi 3.0. Tapi best juga.

Lain - lain biasa je. Ingatnya nak stick kepada 2 brand ni.Tapi satu dah tak keluarkan tudung buat masa ni, lagi 1 nak cakap beberapa warna dah ada, dan mereka tak keluarkan new colour buat masa ni (bila tengok di IG tak ada update).

Itu yang cuba try brand lagi untuk jenis Chiffon Voile.

p/s: Untuk tudung harian, huda tak kisah pun harga tu tapi kalau boleh tak nak mahal sangat sebab benda pakai daily. Lama - lama bila warna dah tak cantik, kita akan ‘lepaskan’ jua tudung tu. Ikutlah preference dan budget masing - masing.






Post a Comment

1Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Harga belakang cerita. Kita suka yang mudah bentuk kan?

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !