Review Drama : Kelip - Kelip di Kota London

Farah
2
Assalamualaikum =D

PKP, tak tahu nak buat apa. So aku marathon la drama di waktu lapang. 

Drama ni rasa macam dah pernah tengok, tapi tak habis. Entah macam mana, hari tu tertengok sampai episode last. 

Review Drama Kelip - Kelip Di Kota London


So here, my review tentang drama Kelip - Kelip Di Kota London.

Drama ni setahun lepas, dah ditayangkan. Aku tertengok balik dekat Youtube. 

Kelip - kelip di Kota London

Drama ini mengisahkan tentang Syed Syaufiq, yang mewarisi harta ayahnya, Syed Mukhriz. Syed Mukhriz, nak sangat anak dia ambil alih syarikat yang dia tubuhkan berapa tahun lamanya, Tekstill Al - Haffiy. Tapi malangnya anaknya, Syed Syaufiq menentang keras, sebab dia lebih focus pada minatnya dalam music. 

Tapi keputusan itu ditentang oleh ayahnya. 

Ayah dia memang betul - betul nak anaknya, warisi Tekstill Al - Haffiy. Oleh itu, beliau menghantar anaknya ke Univerisiti Cambirage, London untuk anaknya mempersiapkan diri dalam bidang perniagaannya. Dekat sana, beliau juga amanahkan Syed Syaufiq untuk jaga Yayasan yang ditubuhkan dibawah Tekstill Al - Hafiyy, yang dibuat khas bagi menaja student - student Malaysia yang belajar dekat sana. 

Dalam masa yang sama, Syed Mukhriz juga meminta tolong Daniel, iaitu kawan baik Syed Syaufiq untuk tolong sama - sama uruskan Yayasan tersebut bersama anaknya. Tapi yang selalu focus jaga, Daniel tau. Syed Syaufiq ni macam tak serious. So Daniel la, selalu nasihatkan Syaufiq dalam setiap hal. 

Syed Syaufiq dia berubah since jumpa Insyirah. Dia terpesona tengok Insyirah solat, dekat satu padang di Kota London. Dia terpesona dengan kejelitaan Insyirah. So since that, dia rasa dia dah jatuh cinta dengan someone. Dia bagitahu, Daniel. Tapi Daniel macam tak setuju, sebab Daniel kenal Insyirah dan rapat dengan Insyirah. Insyirah juga, merupakan salah seorang pelajar di Universiti Cambirage, yang di taja oleh Yayasan Al - Haffiy. 

Daniel ada nasihatkan Syed Syaufiq, supaya jangan main - main dengan Insyirah, sebab dia budak baik. Tapi dah Syed Syaufiq, suka dengan Insyirah sangat. Dia jumpa Insyirah, and luahkan perasaan. Sampai Insyirah cakap, kalau dia perangai macam tu, macam mana Insyirah nak terima dia. Even Daniel pun cakap perkara yang sama dengan kawan baik dia. 

Dari situ Syed Syaufiq, cuba berubah kerana Allah. Till then, dia kahwin dengan Insyirah dekat Kota London. Dia kahwin. Dan semua berubah, bila Syed Syaufiq kena balik Malaysia sebab ayah dia sakit. Ayah dia siap wasiatkan untuk dia berkahwin dengan salah seorang anak kawan baiknya, Jasmine. 

Dia terpaksa kahwin. Dan Insyirah masih berada di Kota London. Mujur ada kawan - kawan baiknya, Daniel dan kawan baik Insyirah, lupa pula nama dia, hehe. 

Kat situlah mulanya detik - detik sturgglenya seorang Insyirah. 
Bila Insyirah balik Malaysia pun, still ada dugaan. Dengan perangai mak mertua macam tu. Haisyh. 

Nasib cerita. Then Insaf ler. 


Nak tahu macam mana story mereka sebenarnya?


Post a Comment

2Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. mcm menarik jgk jalan cerita dia..

    ReplyDelete
  2. Suka tengok Hannah Aqeela ni . sweet je.. nak sama sikit muka ngan Azira De Fam tu.. tapi cerita ni pun aku x pernah tengom habis.. huhu

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !