Drama Melayu - Bukan Sekadar Lafaz

Farah
0

Assalamualaikum. Hye. Bukan Sekadar Lafaz merupakan salah sebuah drama TV3, di Slot Akasia yang ditayangkan pada setiap Isnin hingga Jumaat, jam 7 petang. Drama Bukan Sekadar Lafaz dibintangi oleh pelakon utama Alif Satar, Wanna Ali, Yuna Rahim, Malik Mccron, dan ramai lagi. Drama ini berkisar tentang conflict kisah percintaan, kekeluargaan, dan persahabatan. Sinopsis drama ini seperti dibawah:-


Drama Melayu - Bukan Sekadar Lafaz

Drama Bukan Sekadar Lafaz, 

Ditayangkan setiap hari Isnin hingga Jumaat - 7 petang.

Boleh tonton online di IQIY (laman web, atau app), pada setiap Isnin - Jumaat jam 8 malam.

Total Episode : 20 episode


Review Drama Melayu : Bukan Sekadar Lafaz

Conflict Drama Bukan Sekadar Lafaz bermula, apabila Tuan Zaman (dibintangi oleh Ahmad Izham), mengkhianati persahabatannya dengan sahabatnya Rostam (dibintangi oleh Syhrim Husni) dengan melaporkan kegiatan haram Rostam kepada pihak polis. Rostam dipenjara selama hampir 18 tahun. Keluar je dari penjara dia plan nak balas dendam dengan Tuan Zaman. 


Conflict Aein (dibintangi Yuna Rahim), dan Asyikin Zaman (dibintangi Wanna Ali) pun tidak kurang hebatnya. Akibat cemburukan Asyikin, Aien sanggup memfitnah kakak tirinya. Hubungan asyikin dengan Doctor Firman pun dia cemburu. Macam - macam lagi yang Aein sanggup buat, walaupun sehingga Tuan Zaman menghalau anak kesayangannya Asyikin dari rumah mereka. Mujur Hud (Hudzaifah, dibintangi Alif Satar) menjadi penyelamat keadaan. Akibat fitnah itu, Hud sanggup menggalas tugas yang berat, iaitu mengahwini Asyikin Zaman berserta perjanjian dengan Tuan Zaman. 


Drama Melayu - Bukan Sekadar Lafaz

Hud rela berkahwin dengan Asyikin, sebab pun dia dah lama suka Asyikin since zaman sekolah lagi. Yang si Aein tu, even Asyikin dah kahwin dengan Hud ada je yang dia cemburukan. Orang kata, kalau dah dia nak semua benda, sampai sanggup buat kerja - kerja terkutuk dek kerana nak puaskan hati sendiri. Episode 18 dan episode 19 menampakkan ketamakan Aein terhadap apa yang dia nak. Aku pun geram tengok perangai Aein yang tak semegah tu. 


Nota : Perkenalan Asyikin dan Hud bermula dari bangku sekolah lagi. Mereka berjumpa semula ketika Asyikin menjalani latihan industri di kafe Hud bekerja.


Drama Melayu - Bukan Sekadar Lafaz

Macam mana episode 20 ni ye? So jom kita sama - sama nantikan. I hope Aein dapatlah balasan yang setimpal dengan apa dia dapat. Jahat sangat sampai sanggup membunuh. Yang ayah kandug dia pun, buat je apa anak dia suruh. Tak menyesal - menyesal lagi tu padahal baru keluar dari penjara. Sebab dendam dua beranak sanggup buat apa sahaja. 


Untuk more details about the drama - Bukan Sekadar Lafaz kenalah tonton di TV, atau online.








Post a Comment

0Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !