Bila bosan ke apa I pilih untuk menulis

Farah
4
Ok ke ek ayat tu? Yup, hai semua. Assalamualaikum, hope you guys sihat je tau. Lagi seminggu nak puasa ni,dah habis ganti puasa? Alhamdulillah, kalau dah. Rasa kejap sangat masa berlalukan, tup tup dah puasa. Sebulan je lepas puasa, kang tup tup dah raya. Back to the topic - Bila bosan ke apa I pilih untuk menulis.

Pada huda, menulis adalah salah satu me time.

Yup, kita kenalah cari hobi, dan masa untuk me time.

Apa itu me time?  Me time ni adalah masa untuk diri kita sendiri. Dengan me time, kita akan rasa self - love. Orang kata, self love tu penting juga ❤️. Dan terpenting kan, me time boleh buat kita proactive, and mood ceria balik. Kira masa me time tu, kita re-charge la kot 😂. 

Me time sambil menulis
Menulis ni besar pada huda. Its up to individual. Macam Huda sendiri,  banyak benda huda buat dengan menulis, antaranya - ada tu kadang huda tulis kat private channel telegram huda, ada tu kadang ambil paper dan luah perasaan lepas tu buang, ada tu kadang take note benda yang kita rasa penting (kalau tengah study sesuatu, atau baca buku motivation), dan of course kalau ada mood dan idea I choose untuk blogging.

Maksud huda, bosan tu kalau macam tak ada apa nak buat, ada something yang kena tunggu and tak tahu buat apa. Jadi kadang - kadang, I choose untuk blogging. Bila huda menulis, rasa macam a bit proactive la sikit minda.

Bila nak buat content kat blog - memang banyak kena memikirkan ayat. Memikirkan content. 

Me time sambil menulis
Even dekat car wash pun, kalau ada masa kita “curi” masa tu untuk sambung menulis kejap.

Its not about all the time huda menulis blog. Depends. Kadang seminggu dua juga, huda tak ada masa dan idea untuk blogging. Tengok pada keadaan dan mood. Cuma sekarang tengah sibukkan diri sebab ada entry collaboration, so that is why la nampak huda rajin posting.

Bukan apa, mood perempuan kan up and down. Plus kalau tengah exhausted dengan kerja, tidaklah huda ada masa untuk menulis blog. Kita ni kena bagi masa untuk diri, kerja, keluarga, dan sesekali untuk kawan.

Itulah kalau huda rasa bosan, huda memang akan menulis dan blogging.

Bukan mudah untuk ada mood menulis. Sebab bila you tengah exhausted, stress or even mood tak stabil, jangan lah dekatkan diri dengan mana - mana media social, sebab kang tak memasal terupdate benda yang tak perlu untuk ditulis.

Blog ni public. Ada media social public.

Takut juga, kalau tersalah tulis 🤭.

So if you guys rasa bosan, apa yang you akan buat?


Post a Comment

4Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Kalau sy bosan atau tidak pasti end up menulis atau blogging walaupun takda apa yg nak dibuat kat blog. hahaha.. Cuma rasa nyaman bila tgok blog sendiri.. selain berblog hobi sy suka menonton anime

    ReplyDelete
  2. same here, sis. i love writing so much. when my mouth can't speak it, i decide to just write it. writing can tell so much untold words anyway.

    ReplyDelete
  3. Pilih jugak untuk berblogging, sama ada menaip atau singgah blog lain..hehe

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !