Tips say hello kepada blogger - blogger lain

Farah
18
Hai. Hai korang.
Apa khabar? Sihat?

Today huda nak come up with the topic - Tips say hello kepada blogger - blogger lain.
macam mana nak say hello ye? Ni bukan the way cakap ' hai blogger' secara direct or face to face with that reader tapi ...


Just read next word...  HEHE...

Pertama,
buatlah kunjungan secara rasmi mahupun tidak rasmi dekat mana - mana blog dan tinggalkan jejak dekat blog mereka. Tidak kiralah cbox ke, dekat comment box (entry by entry) ke atau apa - apa jua yang berkaitan.

Apa yang owner blog akan buat : Insyallah kalau diorang tak busy dan banyak masa terluang untuk membuat kunjungan ataupun blog walking, maka blog anda akan mereka lawati. Simple right?

Kedua,
Buat entry yang menarik untuk menarik perhatian para pembaca blog korang. Macam mana? Jangan segan - segan untuk belajar tips - tips blog dari mana - mana blog yang ada tips blog. As a blogger, if you want come up with the best topic, please do some research for the topic. So, bila dah buat research secara tak langsung knowledge korang akan bertambah. Am I right?

Apa yang reader akan buat : Kalau korang punya entry tu menarik perhatian mereka, maka secara tidak langsung mereka akan like, atau share atau comment. So, renung - renungkan ^_^.

Ketiga,
Penulisan korang mesti kena sedap. Pada huda, jangan nak buat ayat cover semasa menulis entry. Ok? Why? Sebab kalau korang terlalu berjaga - jaga dalam penulisan entry korang maka sangat terbatas dan idea yang ada akan hilang secara tiba - tiba. As blogger if you want good in your writing please practice and practice. Just imagine, if korang selalu practice dan asyik updated blog atau menulis entry so automatic entry korang akan jadi yang terbaik dari sebelumnya. Ok? Am I right?

Apa yang reader akan buat : Sama juga macam tips kedua tadi. Bila tulisan korang menarik, so secara tak langsung korang dah tarik perhatian para reader untuk membaca entry korang. Insyallah, mereka akan like atau share dan comment entry anda.


p/s : This is what I try to do supaya ramai yang datang blog huda dan mendapat ramai follower. So Alhamdulillah at last I got what I want. ^_^. TAPI apa yang penting ...

Jangan give up. Kenapa? Once you give up without any usaha yang korang buat, so korang tak dapat apa yang korang nak. 
Contoh : Kalau korang nak ramai follower, jangan segan singgah dekat blog - blog orang lain dan tinggalkan jejak dekat blog mereka. Lagi satu, jangan segan untuk mulakan dulu means biar korang yang follow dan tinggalkan jejak dekat blog mereka dulu then after that Insyallah mereka akan balas kunjungan korang.

Usaha tangga kejayaan. Wah, macam belajar. Ok, macam huda cakap tadi biar kita yang mulakan dulu sebab kita yang nak. Means here, please jadi peramah sikit kalau tak macam mana orang nak peramah dengan kita. Am I right? So, dalam erti kata lain korang kena rajin mempromosikan blog korang ok?


Ok? 
That's all.. If ada lagi huda akan updated next entry ok?
^_^

p/s : Sorry entry yang panjang . HEHE. Nilah kalau dah ada idea, ada sahaja nak tulis. HEHE
^_^.
Give some comment. HEHE...
the end
^_^
by.hudahud.
smile.smile.smile
^_^ 

Post a Comment

18Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. mai suke blog santai berbanding yg formal...

    ReplyDelete
  2. good sharing....jom singgah blog sy..hihi..

    ReplyDelete
  3. good sharing...jom singgah blog sy..hihi..

    ReplyDelete
  4. totally agree! feel free to follow me dear.. www.junalya.blogspot.com new blogger here! ^^

    ReplyDelete
  5. good share... thank for info.. free2 kan diri untuk follow saya ya http://shahidatulakmalrazali.blogspot.com/ tq

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !